După cum informează „Autosprint”, FIA a inițiat o investigație pentru a clarifica suspiciunile conform cărora sistemul electronic de frânare a monopostului Marussia n-ar fi funcționat corect, astfel că pilotul francez s-a văzut în imposibilitatea de a mai controla mașina.
Este vorba despre dispozitivul numit „Brake by ware”, care are rolul de a contracara cerințele sistemului de reîncărcare a energiei la frânare. Sistemul asistă pilotul pentru ca acesta să vadă puterea necesară pentru a opri, în momentul în care monopostul frânează. În cazul lui Bianchi se crede că mini-centrala electronică responsabilă cu analiza tuturor parametrilor ar fi putut ceda, urmările fiind teribile.
FIA a deschis această investigație pentru a proba faptul că mașina a decelarat înaintea impactului, dând impresia că, după acvaplanare, Bianchi nici măcar nu a avut șansa de a frâna. O comisie de experțio, printre care se regăsesc Stefano Domenicali (mecanic și inginer principal în echipa Ferrari) și Ross Brawn (inginer principal în Formula 1), se va ocupa de analiza acestei ipoteze.
Jules Bianchi se află încă în stare critică după îngrizitorul accident suferit pe circuitul de la Suzuka la începutul lunii octombrie.
Bianchi a adus primele puncte din istoria echipei Marussia, după ce a terminat pe locul 9 la Monaco în acest sezon.
Articol publicat de Alexandru Asan
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER